Com integrar-se amb l’e-FACT per rebre factures?

Per a rebre factures a través dels sistemes d’informació propis has de seguir la documentació tècnica d’integració via sFTP  de la guia d’integració al Hub d’eFACT.

Cal que a banda, s’hagi tramès el formulari de sol·licitud d’alta del servei que trobaràs a EACAT Tràmits > prestador Consorci AOC, Servei CAOC – Sol·licitud de serveis > Tràmit “Sol·licitud d’alta i modificació dels serveis de l’AOC” per tal de rebre les dades sFTP.

Més informació a Documentació per a la integració a e.FACT

Proveïdors de programari comptable per als ens locals

La gran majoria de programari comptable per als ens locals estan integrats amb l’e.FACT. Actualment, alguns dels sistemes de gestió comptable adherits al servei e.FACT són els següents: SICALWIN (AYTOS CPD), CGAP (ABSIS), SICAP TAO (T-Systems), SICAL Genesys (AUDIFILM) i Apeiron Software.

Revisa la llista completa a Proveïdors integrats amb serveis del Consorci AOC

Si desitges que el teu proveïdor de programari comptable per als ens locals s’integri a l’e.FACT demana’l que segueixi els passos indicats a “Com integrar-se a l’e.FACT? Sóc un proveïdor de solucions d’e-factura

Proveïdors de plataforma privada de serveis de factura electrònica

Actualment, els proveïdors de plataforma privada de serveis de factura electrònica adherits són els següents: CAIXAFACTURA (La Caixa), eFACTURA-SeresPIMEFACTURATS-FACTURA, la plataforma d’EDICOMEdasFacturas (ZeroComa), B2B Router (Invinet Sistemes), baVel (Voxel Group), Hazteunafacturae Premium (Enxendra), BS Factura (Banc Sabadell) i EDIVERSA(Intercambio Electrónico de Documentos, SL).

Com canviar de modalitat portal del receptor a sistemes d’informació propis?

Aquests canvis de modalitat d’adhesió a l’efact via portal del Receptor a plataforma pròpia s’han de fer de forma coordinada amb el responsable de facturació de cada ens. Això és degut a aspectes relacionats amb l’estat de les factures que apareixen al portal del receptor i que es deixaran de poder gestionar des d’aquest portal perquè aquest passarà a modalitat de només custòdia (sense poder efectuar cap canvi d’estat ni de les factures entrades abans del canvi ni de les noves). Per això des d’aquest portal de custòdia només es podran descarregar les factures, però no gestionar-ne els estats i es quedaran en el darrer estat que tinguessin abans del canvi de modalitat. Com a norma general i per donar cobertura als deures de l’ens com a receptor de la factura, aquest haurà de comunicar els canvis d’estat de les factures que s’han quedat sense gestionar abans del canvi de modalitat, per altres mitjans que no siguin a través d’e.FACT. Per exemple, posant-se en contacte per mail o telèfon amb l’emissor de la factura.

Per facilitar la transició a la nova modalitat a l’ens, el servei e-FACT ofereix la possibilitat, en els casos d’integració pròpia, que primer es canviï l’entorn de PRE de l’ens en qüestió a la nova modalitat i es validi allà que la nova configuració de funcionament és operativa.

La sol·licitud de l’entorn de PRE ha de ser prèvia a la sol·licitud de modificació de la modalitat d’adhesió al servei i s’ha de fer mitjançant l’enviament del formulari d’adhesió de plataforma a preproducció a través del formulari de contacte d’aquest portal.

Aquest canvi a pre-producció permetrà als ens realitzar les proves pertinents per poder integrar-se correctament sense comprometre la configuració a producció. Aquesta configuració diferent de pre-producció i producció es recomana per un període de durada no superior a tres mesos.

Un cop finalitzades les proves, per tal de modificar la modalitat d’adhesió a l’e-FACT a PRO caldrà que ens enviïs el formulari d’alta i modificació del servei a través de l’EACAT, indicant “Modalitat 2: a través de sistemes d’informació propis de l’ens”.

 

Per què l’XML de canvi d’estat enviat al HUB no realitza el canvi?

Si el receptor de la factura envia a través d’integració el canvi d’estat d’una factura a la carpeta STATIN del HUB però aquest no es processa correctament, caldria revisar l’extensió a la nomenclatura dels fitxers enviats, atès que el HUB, ara per ara, no accepta els canvis d’estat amb l’extensió en minúscules (xml). En aquest sentit, caldrà que l’extensió del fitxer estigui d’aquesta manera informat XML, i les referències i noms de fitxers adjunts es corresponguin amb els enviats prèviament per tal que quadrin amb els del HUB.

Així mateix, annexem unes recomanacions en quan a la nomenclatura dels fitxers de canvi d’estat:

<id_receptor>@<id_emissor>@<referència_1>< strong=""></id_receptor>@<id_emissor>@<referència_1><>

On l’id_receptor correspon a l’identificador associat a la AA.PP. receptora de la factura i originadora del fitxer d’estat en qüestió, i l’id_emissor a l’identificador de l’emissor de la factura per la que s’està informant l’estat. Finalment la referència_1 correspon a un identificador únic associat al fitxer generat, amb finalitats de seguiment dins la plataforma e.FACT.

I perquè ho associï a la factura, dins de l’XML, s’haurà d’indicar el hub_id de de la factura, data de la factura i el CIF indicat a la mateixa.